Pojke eller flicka? Dem har ju sagt flicka men ändå

Flicka eller pojke?

 
Söt- eller saltsug
Sug efter sötsaker och glass innebär flicka, sug efter salt och surt innebär pojke.
Jag: Har hela tiden haft sug efter sötsaker, glass, bullar mm. 
Resultat: Flicka
 

Hjärtljund
På mvc kollas alltid bäbisens hjärtljud. En puls över 140 innebär flicka, under 140 innebär pojke.
Jag: Legat runt 140 och strax under. 
Resultat: Pojke

 
Finnar
Om man har problem med finnar under graviditeten sägs det att man väntar en flicka, då flickor stjäl mammans skönhet och rart nog lämnar endast finnar kvar.
Jag: Inga finnar alls!!
Resultat: Pojke
 
Illamående
Riktigt starkt illamående under första trimestern antyder flicka. Detta är faktiskt tillochmed vetenskapligt belagt vad jag förstått. En studie 1999 visade att bland de kvinnor som sökt vård för illamående födde bara 44,3% pojkar, medan 51,4% av totalt antal födda är pojkar. Illamående födde alltså oftare flickor. En förklaring kan vara hormonet chorionic gonadotropin.
Jag: Jag mådde väldigt illa många veckor i början. 
Resultat: Flicka
 
Konstiga matnojor
Många konstiga matnojor antyder att det ska vara en pojke. Även större aptit säger det.
Jag: I början ville jag bara äta tacos, det va verkligen det enda jag var sugen på. Och vilka mängder jag åt!
Resultat: Pojke
 
Magens form
Mage som håller sig framåt ska vara pojkmage, medan mage som blir bred och syns bakifrån är en flicka.
Jag: Kula framtill.
Resultat: Pojke
 
Magens höjd
En låg mage innebär en pojke, medan en hög mage innebär en tjej.
Jag: Nu på slutet är den ju lite lägre än förut men jag vet inte
Resultat: -
 

Hormonrand
Hormonranden är ett av de klassiska tecknen. Om den sträcker sig hela vägen upp till revbenen ska det vara en pojke, medan en mindre rand ska vara en flicka.
Jag: All the way!
Resultat: Pojke

 
Smidighet
Smidiga mödrar väntar en flicka, medan klumpiga väntar pojke.
Jag: Jag anser mig vara smidig. 
Resultat: Flicka
 
Humör
Rejäla humörsvägningar innebär flicka medan lugnare mödrar väntar pojke.
Jag: Opppss!
Resultat: FLICKA!
 

Benen
Tjocka och svullna ben innebär pojke medan tunna och smala innebär flicka.
Jag: Dem har ju svullnat lite men inte överdrivet mycke
Resultat: Pojke?

 
Mayaindianernas uträkning
Det sägs att Mayaindianerna tog reda på barnets kön genom att titta på mammans ålder och det år då barnet blev till. Om båda siffrorna är udda eller jämna – då blir det en flicka. Om ett av talen är udda och ett är jämnt blir det en pojke.
Jag: 2012 och 22 år = två jämna
Resultat: Flicka
 
Sovläge
Om mamman föredrar att sova på vänster sida väntas en pojke, medan höger sida innebär flicka.
Jag: Jag föredrar ju att ligga på vänster sida, iaf när jag ska somna. 
Resultat: Pojke
 
 
 
Så hur blir det nu då?
Flicka:5
Pojke:6
Oklart: 2, lite osäker


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

michaelaborgqvist

Min vardag

RSS 2.0