Min eftermiddag

Somnade vid fyra tiden framför tv:n. Vaknade upp nästan två timmar senare och kände mig fortfarande lika trött som innan. Har hjälpt mamma att byta kompresser på hennes ögon, jag lixom som inte tål blod för 5 öre. Men vad gör man inte för sin mamma :)

Sen åkte jag ner till pizzan en sväng och myste med baby<3 Va hemma till klockan 20.00 för då började ju "Bonde söker fru" och då skulle även pappa få sina presenter för han fyller år idag. Grattis papi :D


Jag måste bara (som alla andra) få påpeka hur trött jag är på allt klagande på snön och förseningar i trafiken. Det är den del av året s0om snön brukar komma, det är väl ändå inget nytt. Ändå känns det som att folk blir överraskade nu när snön har kommit, why?
Sen att folk klagar på att tåg och bussar inte går i tid, det är väl inget nytt det heller!! Men en sak jag tycker är dålig, vart e alla plogbilar? Det har varnats hur länge som helst både i tidningar och på tv att ett stort snöoväder va på väg. Borde inte alla plogbilar så beredda då? Idag när jag körde bil till stan såg jag inte en enda plogbil, och jag bor ungefär 30 min från stan, total snökaos på vägen. Medans jag körde i stan fanns inte en enda plogbil där heller fast det ligger galet mycket snö på vägarna och bilar åker åt höger och vänster. På väg hem från stan mötte jag EN plogbil i haninge på motorvägen. Det känns inte helt okej, visst jag kan förstå att det är mycket att göra och många vägar ska plogas. Men borde man inte vara mer förberedd, man tycker ju att man borde se plogbilar överallt vid det här lagret.

Så jag dissar alltså plogningen på vägarna ;)


Kommentarer
jag!

jag har en kommentar på de där.... problemet är att man måste vänta till det har slutat snöa annars måste man ploga samma väg två gånger... och eftersom man gör de så hinner man inte köra allt så de e klart på morgonen!

2009-12-18 @ 00:13:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

michaelaborgqvist

Min vardag

RSS 2.0