Vilse

Haha jag har glömt skriva om när jag, sandra och cissi red vilse i skogen i lördags. xD vi tre bestämde oss för att rida ut tsm efter städdagen i stallet. Vi red först upp i en skog precis här i närheten där sandra hade ridit två gånger. Men hon skulle säkert hitta, haha vi kom fel nästan direkt xD irrade omkring lite, Harry (min häst) och Stallone (sandrashäst) blev otåliga och triggade upp sig själva. Harry hoppade omkring, frustade och skulle prompt klämma sig emellan alla träd, inte hålla sig på stigen. Sen när vi väl hittar den rätta stigen flyger en fasan upp från gräset och skrämmer slag på både ryttare och hästar.
När vi kommer ut ur skogen och hamnar på vägen igen, så lägger jag fram ett förslag på att vi ska rida in i en annan skog, alla e på. Jag och cissi red där för senast 2 år sen, sandra hade aldrig ridit där. Vi rider in i skogen en bit, tappar bort oss, hamnar på nå helknasigt ställe där alla träd och buskar har vuxit igen. så vi klämmer oss förbi. Efter ca 30 min hittar vi stigen igen och rider på. Men sen har nån satt upp staket ( bestående av ståltråd) :O jahapp, då var det bara att rida tillbaka, men problemet var att ingen av oss visste från vilket håll vi kom ifrån. Nu var stallone riktigt otålig och galopperade på stället och han smittade av sig på harry. Efter nästan 2 timmar i skogen hittade vi ut!!!! :O Helt galen ridtur, blev inget ridande dagen efter, lilla harry var hur seg som helst :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

michaelaborgqvist

Min vardag

RSS 2.0